Útvonal
Rövid Táv
A rövid táv 12 km a Dunakanyar szívének számító három települést érintve (Verőce, Nagymaros, Visegrád) az EuroVelo6 kerékpárút érintett szakaszán lesz kijelölve. A kerékpárúton táblázni fogunk a kerékpárosoknak, hogy figyelmesen haladjanak el mellettetek.
Frissítő pontot a táv felénél és Nagymaroson a közműalagút bejáratánál alakítunk ki.
Ahogy az Ultra táv résztvevői is, a rövid távot teljesítők is átsétálhatnak a Duna alatti közmű alagútban. Az alagútnál megállítjuk az időmérést, mert a közmű alagútban szigorú szabályok érvényesek. Kérünk mindenkit, hogy az alagútban csak sétálva haladjon, futni tilos! A szabályt megszegőket ki kell, hogy zárjuk a versenyből.
A közműalagútban nyáron is 14-16 fok van, a teljes táv a Duna alatt körülbelül 500 méter.
A rövid táv útvonalát tartalmazó GPX fájlok:
Az alagútból kiérve a Duna védőgátján halad tovább az útvonal, ahonnan minkét irányba csodálatos panoráma nyílik a Dunakanyarra.
A verseny 11 km-en aszfalt burkolatú úton kerül megrendezésre, az utolsó szakasz murva burkolattal rendelkezik.
A célterület Visegrádon kerül kialakításra, a Duna parton található sportpályán. Innen minden versenyzőt MAHART külön járattal szállítunk vissza a Verőcei strandra (rajt terület). A cél és a hajókikötő közötti távot megtehetitek gyalogosan, vagy erre a célra rendelkezésre bocsátott City Sightseeing Visegrád piros nyitott buszjárataival
Távolság (1 km).
Ultra táv
Az útvonalat a lehető leginkább próbáltuk a víz mellett tartani, ezért vannak szakaszok, ahol laza vagy murvás talajon is meg kell tenniük pár kilométert a versenyzőknek. A célunk az volt, hogy a teljesítmény mellett igazi élményt is nyújtson a versenytáv és olyan helyeken futhasson a mezőny, ahol ritkán vagy egyáltalán nem lehet futni szervezés nélkül.
Ezért kérünk mindenkit figyeljetek oda a kiemelt területekre, ahol a rendezőkollégák mindenkit ellátnak információval.
A rajtot követően a mezőny elhagyja Verőcét és az EuroVelo6 kerékpárúton halad majd, Kismaros, Nagymaros, Verőce, Zebegény, Szob érintésével.
A teljes szakaszon táblázni fogunk a kerékpárosoknak, hogy figyelmesen haladjanak el mellettetek, de kérünk minden indulót, hogy Ti is legyetek figyelmesek.
A Magyarország – Szlovákia határt az Ipoly folyó feletti vasúti híd gyalogos részén lépi át a mezőny, ahol kollégáink segítenek majd a zavartalan áthaladásban. A hídtól Helemba településig a Duna melletti töltésen haladunk tovább, ez a rövid szakasz laza füves, homokos szakaszokat is tartalmaz.
Helemba után maradunk a folyó mellett és pár kilométert kis forgalmú úton haladunk a Garam folyó torkolatáig, ahol a Garam hídon áthaladva ismét a Duna melletti kerékpárúton futhat a mezőny Párkány városáig.
Párkányban a sétányról fordul rá a mezőny a Mária Valéria hídra, majd azon átfutva az esztergomi sétányt érintve csatlakozunk rá a kerékpáros útra, mely Szamárhegynél éri el a 11-es főutat.
Mivel itt semmilyen más lehetőség nincs, a mezőny a 11-es főúton halad a Törpe sziget mellett a szobi rév lehajtójáig. Itt ismét laza homokos talajon folytatódik a verseny a Pilismaróti-öbölt érintve, teljesen lefutunk a Duna partjára, ahol egy kis patakot átugorva a parti úton elérjük Dömös települést.
Dömösnél ismét leszűkül a 11-es út ezért kis kerülővel és egy csodálatos dunakanyari panorámapont érintésével érjük el Visegrádot, ahonnan kerékpár és vízmű szervizúton közelítjük meg a DMRV Zrt. közműalagútját.
Fontos!: az alagútban nem lehet futni csak sétálni, akik ezt nem tartják be, azonnali kizárással kell, hogy számoljanak, ezért kérjük, vegyétek komolyan a szabályokat. Az időmérést az alagúton történő áthaladás idejére megállítjuk, majd Nagymaroson újra indítjuk. A közműalagútban nyáron is 14-16 fok van, a teljes táv a Duna alatt körülbelül 500 méter.
Nagymarostól Verőcéig a kerékpárúton halad a mezőny, a cél előtt Verőce településen belül kérjük legyetek figyelmesek, mert a kerékpárút a 12-es főút mellett halad.
A hosszú táv útvonalát tartalmazó GPX fájlok:
Kérünk minden csapatot, hogy vegye figyelembe a váltópontokra vonatkozó információkat.
A hosszútávot csak védettségi igazolvánnyal lehet teljesíteni, tekintettel a határátlépésre. A verseny a szeptember 11-én érvényben lévő járványügyi előírások betartásával kerül megrendezésre.
Szakaszok
Első szakasz: Verőce – Nagymaros
A táv egyik legkönnyebben teljesíthető szakasza, a nyomvonal az EuroVelo6 útvonalán halad, a forgalomtól távol a Duna melletti területeken. A kerékpárút többször érinti a Duna-partot és Nagymarost elérve csodálatos panoráma nyílik a Dunakanyarra és a Fellegvárra.
Szakasz hossza: 8,5 km
Útburkolat : szilárd útburkolat (aszfalt)
Szint emelkedés : 9 méter
Mosdó a váltó pontnál elérhető: igen
Hajóval megközelíthető váltópont : igen
Szakasz nehézség : alacsony
Frissítőpont: 5 kilométer után és a váltópontnál
Második szakasz : Nagymaros – Zebegény
A második szakaszon ér be a mezőny a Dunakanyar szívének számító Dömösi átkeléshez, ahonnan a teljes Dunakanyar jobb partja belátható futás közben. A kerékpárút nyomvonalát követve közelítjük meg a második váltópontot Zebegényben.
Szakasz hossza: 8 km
Útburkolat : szilárd útburkolat (aszfalt)
Szint emelkedés : 18 méter
Mosdó a váltó pontnál: elérhető: igen
Hajóval megközelíthető váltópont: igen
Szakasz nehézség : alacsony
Frissítőpont: a váltópontnál
Harmadik szakasz : Zebegény – Szob
A verseny útvonala tovább halad az EuroVelo6 nyomvonalán a harmadik váltó pontig, amit Szobon a Duna-parthoz közel, a piac épülete előtt alakítunk ki.
Szakasz hossza: 4 km
Útburkolat : szilárd útburkolat (aszfalt)
Szint emelkedés : 13 méter
Mosdó a váltó pontnál: elérhető: igen
Hajóval megközelíthető váltópont: igen
Szakasz nehézség : alacsony
Frissítőpont: a váltópontnál
Negyedik szakasz : Szob – Esztergom
A leghosszabb és talán a legváltozatosabb szakasza a versenynek. Szlovákiában a pandémia miatt nem alakítunk ki váltópontot csak egy frissítő pontot (amennyiben az aktuális Szlovák szabályok lehetővé teszik) a Garam híd mellett. A negyedik szakasz érinti az Ipoly és a Garam folyót, elhalad a Burda hegység lábánál, és gyönyörű panorámát kínál az Esztergomi Bazilikára.
A nyomvonal itt eltér majd az autók útvonalától, mert gépjárművel csak a Letkési hídnál lehet átkelni. A Szlovák határátlépésnél kérjük vegyétek figyelembe az aktuális COVID-19 szabályokat ( védettségi igazolvány + oltási igazolvány +regisztrálás a korona.gov.sk/ehranica).
A szakaszon belül megtalálható lesz laza homok és aszfaltozott útszakasz, vízügyi töltés és kerékpárút egyaránt.
A szakasz végén a mezőny áthalad a Mária Valéria hídon, melyet követően találjátok majd a váltó és frissítő pontot.
Szakasz hossza: 19 km
Útburkolat : szilárd útburkolat (aszfalt), vízügyi gát, kerékpárút)
Szint emelkedés : 30 méter
Mosdó a váltó pontnál:elérhető: igen
Hajóval megközelíthető váltópont: igen
Szakasz nehézség : közepes
Frissítőpont: a váltópontnál
Ötödik szakasz : Esztergom – Szobi Rév
Az ötödik szakasz Esztergomból a Duna-parti sétányt érintve csatlakozik be a kerékpárútba. A vízparti szakaszokból álló útvonalon a túlparton feltűnnek a Burda hegység sziklái, míg előttük a Helemba sziget töri meg a folyó sodrását. A kerékpárútról letérve a 11-es főúton halad tovább a mezőny a szobi révhez vezető útig.
Szakasz hossza: 12.5 km
Útburkolat : szilárd útburkolat (aszfalt)
Szint emelkedés : 30 méter
Mosdó a váltó pontnál: elérhető: igen
Hajóval megközelíthető váltópont: nem
Szakasz nehézség : alacsony
Frissítőpont: a váltópontnál
Hatodik szakasz : Szobi Rév – Lepence
A hatodik szakasz azoknak fog igazán tetszeni, akik szeretnek terepen futni és a szintkülönbségtől sem jönnek zavarba. Komoly mászásra nem kell számítani, de az egyik legszebb Dunakanyari panorámapontra igen.
A szakasz nehézsége miatt Dömösön a Duna-parton találtok majd egy frissítőpontot, amit váltópontként is használható.
Szakasz hossza: 12 km
Útburkolat : szilárd útburkolat (aszfalt, homokos mezei út, rövid erdei szakasz)
Szint emelkedés : 60 méter
Mosdó a váltó pontnál:elérhető: igen
Hajóval megközelíthető váltópont: nem
Szakasz nehézség : alacsony
Frissítőpont: a váltópontnál
Hetedik szakasz: Lepence – Verőce
A hatodik szakasz végén a lepencei parkolóban alakítunk ki váltó és frissítő pontot. Itt minden csapattag be csatlakozhat az aktuális futó mellé és együtt sétálhatnak át a Duna alatti közműalagúton ( az alagút és a frissítő pont között megközelítőleg 1 km a táv amit futva kell megtenni) . Az alagútban az időmérést megszakítjuk, az alagútban futni szigorúan tilos. Nagymaros és Verőce között a célig az első szakasznak megegyező útvonalon halad majd a verseny.
Szakasz hossza: 10.5 km
Útburkolat : szilárd útburkolat (aszfalt)
Szint emelkedés : 10 méter
Mosdó a váltó pontnál:elérhető: igen
Hajóval megközelíthető váltópont: nem
Szakasz nehézség : alacsony
Frissítőpont: a váltópontnál